راهنمای خرید لپ تاپ

72664dfb11

شاید شما هم تا کنون هنگام خرید لپ تاپ، با سوالات و ابهامات زیادی از جمله اینکه ، کدام برند بهتر است ؟ چه اندازه و نوع صفحه نمایشی مناسب تر است ؟ سرعت و نوع پردازنده چگونه باشد ؟ کارت گرافیک و مقدار حافظه رم چقدر باشد ؟ HDD بهتر است یا SSD ؟ میزان ظرفیت و شارژ دهی باتری چه اندازه باشد ؟ امکانات جانبی و پشتیبانی از پورت ها و …. روبرو شده باشید و شاید حتی گاهی تحقیق و پرس و جو از اهل فن هم، به شما برای انتخاب مناسب و یک خرید آگاهانه کمکی نکرده باشد.
در این مقاله به طور کامل هرآنچه که برای انتخاب یک لپ تاپ متناسب با نیازتان لازم است بدانید را ، توضیح داده ایم.

انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب کار سختی نیست. اما نداشتن آشنایی با خصوصیات این دستگاه ها می تواند تصمیم گیری را برای خریدار ، بسیار پیچیده و مشکل سازد. در مقابل توجه به بعضی جزئیات ساده ولی در عین حال مهم ، می تواند ضامن یک خرید ایده‌آل باشد.

1001a23aeaeb5a516537d826189f4c3bphoto 2015 12 30 17 31 01

برای تهیه یک لپ تاپ مناسب توجه به دو نکته اساسی ضروری است: نکته اول کاربردی است که از دستگاه انتظار دارید و نکته دوم ، بودجه ای است که می خواهید به این کار اختصاص دهید. توضیحاتی که در ادامه خواهیم داد ، شما را با نکاتی آشنا می کند که با در نظر گرفتن آنها می توانید در بازار متنوع لپ تاپ، انتخابی درست، آگاهانه و لذت بخش داشته باشید

اما به سراغ یکی از مهمترین پارامتر ها میرویم:
برند

برای بیشتر خریداران ، برند مطرح ، یکی از پارامتر های مهم در انتخاب لپ تاپ مناسب است. درست است که برند می تواند تا حدودی نشان دهنده کیفیت و دوام یک محصول باشد، اما واقعیت این است که در بازار حرفه ای و رقابتی امروزی، نام تجاری کمتر بحث برانگیز است. اغلب تولیدکنندگان ، محصولات خود را در قالب سری ها و مدلهای مختلف و با قدرت، کیفیت و اندازه های متفاوت طراحی و ارائه می کنند تا بتوانند نیازهای متنوع کاربران را تحت پوشش قرار دهند.
معمولا افرادی که به دنبال خرید لپ‌تاپ هستند، نسبت به برند کالا حساسیت زیادی دارند. این حساسیت تا حدی قابل توجیه است ، چرا که کیفیت ساخت محصولات شرکت‌های مختلف ، با هم متفاوت است.
با نگاهی به وبسایت های معتبر دنیا مانند globalbrandsmagazine ، cnet ، laptopmag ، digitaltrends میبینیم که هر یک به ترتیبی برترین برند های لپ تاپ در دنیا را رده بندی کرده اند یکی بر اساس محبوبیت برند ، یکی میزان فروش در بازار دیگری کیفیت ساخت یا قیمت و صرفه اقتصادی ، طراحی، پشتیبانی، نوآوری و .. واقعیت این است که دو وبسایت یکسان پیدا نمیکنید که یکسان لپ تاپ ها را رده بندی کرده باشند .
ضمن اینکه بسته به کشوری که خریدار در آن زندگی میکند انتخاب برند میتواند متفاوت باشد مثلا در آمریکا برند اچ پی پر فروش تر و محبوب تر است نسبت به ایسوس ، حال آنکه در کشور های آسیای شرقی مثل تایلند مالزی این موضوع عکس میباشد.
ما به شما پیشنهاد میکنیم برندی را انتخاب کنید که در کشورتان پر فروش تر باشد و به اصطلاح بورس بیشتری داشته باشد تا بعدها جهت خدمات و تامین قطعات به مشکلی برخورد نکنید.
در ایران پرفروش ترین برند های لپ تاپ به ترتیب لنوو ،ایسوس ،ایسر، اپل ، ام اس آی ، اچ پی ، مایکروسافت ، دل و ریزر می باشند .

best laptop brands 2017

کیفیت ساخت :

دو برند اپل و مایکروسافت، از نظر کیفیت ساخت و قطعات در سطحی بالاتر از بقیه برندها قرار دارند اما در عمل تفاوتی میان کیفیت ساخت، کارایی و عملکرد بین محصولات برندهایی مانند لنوو، ایسوس، دل، اچ پی ، دل و ایسر وجود ندارد و همگی جزو بهترین‌های حال حاضر دنیا هستند

دسته بندی لپ‌تاپ‌ها بر اساس رده کاربردی:

التراپرتابل ها (نت بوک) ‌: این گروه با سایز ۱۰تا ۱۲ اینچی، سبکترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار هستند و وزن آنها حدودا تا یک کیلوگرم است. بنابراین برای کسانی که دائم در سفر هستند مناسبند. این لپ‌تاپ‌ها بسیار سبک هستند، باتری آنها بادوام است و از طراحی زیبایی برخوردارند. فشرده بودن اجزا و محدودیت فیزیکی باعث می شود این گروه از لپ‌تاپ‌ها قدرت سخت افزاری پایینی داشته باشند.

الترابوک‌ها : این دسته برای افرادی که در طول روز مجبورند دستگاه خود را همراه خود حمل کنند مناسب است. الترابوک‌ها دارای سایز ۱۲ تا ۱۵ اینچی و وزن ۱ تا ۱.۵ کیلوگرم هستند. این دستگاه ها به طور معمول مجهز به پردازنده های کم مصرف سری U و درایوهای SSD بوده و ظاهری جذاب و قدرتی متوسط دارند. این محصولات ، بیشتر برای مصارف شخصی ، اداری ، دفتری ، خانگی مناسبند.

هیبریدی (تبدیل شونده): لپ تاپ های هیبریدی بیشتر برای استفاده های عمومی و روزمره مناسب هستند، با یک چرخش یا با جدا شدن نمایشگر از بدنه به یک تبلت تبدیل می گردد. موفق ترین محصولات این گروه سری Surface مایکروسافت است. این محصولات عمدتا سایز 10 تا 13 اینچی دارند و مجهز به پردازنده های کم مصرف و درایوهای SSD، نمایشگر لمسی هستند. گروه تبدیل شونده ها ، قیمت بالا و اکثر آنها توان سخت افزاری متوسطی دارند.

برای مشاهده لیست لپ تاپ های تبدیل پذیر اینجا کلیک کنید

لپ‌تاپ‌های صنعتی

لپ‌تاپ‌های صنعتی برای صاحبان و کارکنان کارخانجات، شرکتها و تولیدی ها مناسب است. محافظت از اطلاعات برای این اشخاص اهمیت زیادی دارد. وزن و ضخامت اغلب این دستگاه ها زیاد است وبه دلیل برخورداری از بدنه قدرتمند، در شرایط نامساعد مانند گرد خاک ، رطوبت محیط و دمای نامناسب عملکرد بهتری دارند .

لپ‌تاپ‌های صنعتی از درگاه های متعدد و قفل های امنیتی مانند حسگر اثر انگشت بهره می برند. این دستگاه ها از کلیدهای بیشتری برخوردارند و تاچ‌پد آنها دستورهای بیشتری را پشتیبانی می‌نماید. نمایشگر اکثر لپ‌تاپ‌های صنعتی، روکش مات دارد و این ویژگی کمک می‌کند در محیط باز، انعکاس نور آفتاب، ایجاد مزاحمت نکند.

برای مشاهده لیست لپ تاپ های صنعتی اینجا کلیک کنید

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و کارهای گرافیکی

نوبت به گیمر های حرفه ای و علاقه مندان به بازی می رسد. لپ‌تاپ‌های گیمینگ ، بزرگ و سنگین هستند و ضخامت بیشتری نسبت به دیگر سری ها دارند. این لپ‌تاپ‌ها به جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده های گرافیکی مجهز شده اند تا اجرای بازی های سنگین گرافیکی را ممکن سازند. همچنین از سیستم خنک کننده قوی با خروجی های بزرگ هوای گرم برخوردارند و چراغهای LED و طراحی و رنگهای متفاوت، ظاهر پر ابهتی به آنها می بخشد. بعضی از این لپ‌تاپ‌ها به دلیل بهره گیری از سخت افزار بسیار قدرتمند می توانند جایگزین کامپیوترهای دسکتاپ شوند. بعضی از طراحان از این نوع لپ‌تاپ‌ها برای طراحی‌های سه‌بعدی استفاده می کنند. این لپ‌تاپ‌ها از نمایشگری بزرگ با وضوح تصویری بالا برخوردارند که به روکش مات مجهز هستند. . این لپ تاپ ها گران قیمت هستند و وزن بالایشان، حمل و نقل آنها را دشوار می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *